fbpx

8 μπαχαρικά και βότανα για καλύτερη υγεία.

μπαχαρικά βότανα υγεία

8 μπαχαρικά και βότανα για καλύτερη υγεία.

Τα βότανα και τα μπαχαρικά, σίγουρα δίνουν γεύση  και χρώμα  στο φαγητό, αλλά δεν έχουν μόνο αυτή την ιδιότητα. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, ενισχύουν την υγεία και καταπολεμούν τη γήρανση.

Ας δούμε, λοιπόν  8 από τα πιο βασικά βότανα και μπαχαρικά για σούπερ γεύση και υγεία:

Δενδρολίβανο

Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και χρησιμοποιείται συχνά για τη θεραπεία της αρθρίτιδας. Επιπλέον περιέχει ουσίες που βοηθούν στην προστασία της ακετυλοχολίνης, η οποία αποτελεί έναν από τους νευροδιαβιβαστές.

 

 

 

 

 

Μαϊντανός

Ο μαϊντανός αναζωογονεί και καθαρίζει ολόκληρο το σύστημα λόγω των υψηλών επιπέδων χλωροφύλλης που περιέχει.

 

 

 

Φασκόμηλο

Έχει βρεθεί ότι το φασκόμηλο έχει αντιδιαβητική επίδραση στα ζώα και παρ’ όλο που κάτι τέτοιο δεν έχει αποδειχθεί και στους ανθρώπους, ξέρουμε σίγουρα ότι έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ότι είναι αντιοξειδωτικό. Για αιώνες, χρησιμοποιούνταν στην Αγιουρβεδική ιατρική σαν εξαγνιστικό βότανο, λόγω των αντιβακτηριακών του ιδιοτήτων, ενώ είναι και αντιιικό.

 

 

Θυμάρι

Το θυμάρι, περιέχει ένα έλαιο που ονομάζεται θυμόλη, έχει αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές και αντισηπτικές ιδιότητες.

 

 

 

Ρίγανη

Η ρίγανη περιέχει επίσης θυμόλη και θεωρείται ως το βότανο με τη μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δραστηριότητα. Ακόμη περιέχει καρβακρόλη (ένα άλλο έλαιο), το οποίο έχει αντιμυκητιασικές, αντιβακτηριακές και αντιπαρασιτικές ιδιότητες.

 

 

 

 

Κανέλα

Εκτός από το υπέροχο άρωμα και τη νοστιμιά της, η κανέλα περιέχει φυτοχημικά που αυξάνουν το μεταβολισμό της γλυκόζης στα κύτταρα (όταν η γλυκόζη μεταβολίζεται, δεν αποθηκεύεται σαν λίπος). Βοηθά, επίσης, στη μείωση του σακχάρου του αίματος, τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και των επιπέδων των τριγλυκεριδίων, όπως και της «κακής» χοληστερόλης.

 

 

Τζίντζερ

Το καυτερό τζίντζερ συμβάλλει στον έλεγχο της ναυτίας, ενώ επίσης μειώνει την κολλώδη υφή του αίματος, κάτι που αποτρέπει τη δημιουργία θρόμβων και μειώνει τη φλεγμονή. Σε μελέτες που έχουν γίνει, βρέθηκε ότι μείωσε τη χοληστερίνη και επιβράδυνε την ανάπτυξη της αθηροσκλήρωσης, που αποτελεί τον πιο επικίνδυνο εχθρό της καρδιάς και των αρτηριών.

 

 

Κουρκουμάς

Η κουρκουμίνη συμβάλει στην επιβράδυνση της απώλειας μνήμης. Είναι, επίσης εξαιρετικά ωφέλιμη για το συκώτι, το οποίο είναι σημαντικό για την αποτοξίνωση του οργανισμού, ενώ έχει βρεθεί ότι μειώνει και τα συμπτώματα της αρθρίτιδας, χάρη στις τεράστιες αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της.